fredag 7 november 2008

Metro har koll - NOT - Var e brudarna...

En kille i tidningen Metro skriver att FRA-motståndet främst fördes av killbloggare i 30-årsåldern.

Vi som också var med på barrikaderna - damerna i 20-30-40-50-60-70-årsåldern undrar var vi tog vägen i sammanhanget. Jag menar Opassande som var den mest länkade bloggen av alla under den största bloggbävningen är en kvinna i mogen ålder. Liksom jag själv är. Och Anna också förstås. För att inte tala om Farmor Gun, Johanna, Dexion, Projo, Mymlan, Amanda Brihed, Monica Ringborg, WitchBitch, Drottningsylt, Sanna Rayman, Chadie, nef, Sakine Madon, Isobel och Kamferdroppar och ProjektpåRiktigt och Louisep. Säkert har jag glömt någon. Men hör av er så åker ni in i min lista.

Några killar tar oss i försvar - gulligt. Steve Lando och Piratnytt. Extra skön helg till er.

Mitt nöt - Jag glömde en av de viktigaste kvinnliga förkämparna mot FRA. Hon startade sajten Stoppa FRAlagen.nu och deltog livfullt i debatter i Almedalen och i TV. Anna Petersson. Hon var för självklar på något sätt men nu har jag rättat till den saken i alla fall. Bergis har jag glömt fler.

Drottningsylt har också synpunkter på Metros rapportering.



Uppdatering: Apropå det här med bloggare och påverkan så gör Blogge en intressant reflektion idag. Det handlar om självständighet, inte att samlas ihop i en grupp och tycka likadant som någon annan bestämt. Möjligen tycks det lika om vissa företeelser men det uttrycks på olika sätt. Se bara på Blogge själv som på sätt och vis är vår alldeles egen "SouthPark"-mästare. Han ställer många frågor på ände vilket väcker oro i vissa läger, alla gilalr det inte men man måste försöka se igenom och bakom orden och uttrycken och framförallt ha en acceptans för de olika infallsvinklar som finns på livet. Man behöver inte gilla allt. För övrigt så är Blogge för tillfället nobbad av Twingly av någon anledning. Varför då? Emma är indignerad, hon gillar precis som jag Blogge. Han är genial på många sätt, kontroversiell ja visst - men du måste alltid tänka när du läser vad han skriver. Jag tänker nu rycka i lite kontakter och se om det hjälper. Man vet aldrig.

5 kommentarer:

Cattis sa...

Exakt min tanke!!
Tänkte precis skriva om det, men nu är det natten för mej!
Återkommer imorgon!

Anonym sa...

Ähhh... det var ju ingen bra idé att börja dagen med att läsa den där artikeln. Vad trött jag blir, dessutom får jag känslan av att de medvetet väljer att visa upp man dryga 30 för att det passar in i bilden istället för att visa hur det faktiskt är.

Anonym sa...

Vi gubbarna i 50-årsåldern då. Vi var väl ganska många också. Överhuvudtaget är ju den politiska delen av bloggosfären dominerad av folk som är lite äldre. Att dom inte kan fatta det. Kollar de aldrig in bloggtoppen, bloggportalen och liknande sidor.

Mary X Jensen sa...

Naturligtvis Anders. De flesta av oss som drev hårt i FRA-frågan var väl medelålders och plus. Jag gör inte någon skillnad mellan män och kvinnor, inte alls men i just det här inlägget handlade det om kvinnliga bloggare. Kom ihåg att vi betraktas som Blondinbellor allihop... Tyvärr. Jag är ganska långt därifrån ;-)

Jah Hollis sa...

Instämmer. Metro är också en del av idiotifieringen av detta land vi lever i.