onsdag 19 november 2008

Till och med gamla gubbar fattar...

säger Roger Åberg som tipsade om Monthy Pythongängets syn på det här med internet och vilka fördelar här finns. Jag sa ju det - marknadsföringsraden i budgeten är ett bra utgångsläge, sedan kommer intäkterna. Roger för en intressant diskussion om piratkopiering och medievanor på sin blogg.

Kolla in deras film på Youtube här...


Uppdatering: Mona Sahlin tar klokt (ur politisk synpunkt) chansen nu och menar att IPRED är alldeles för kantig, och meddelar att (s) tittar på den här frågan nu.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

Anders sa...

Helt underbart att de gamla gubbarna fattar!
Bästa inlägget i debatten på länge!

Anders sa...

Mary. Har du tid får du gärna kolla om den här idén om Ipred är fel, galen eller om den faktiskt går att utveckla som tänkvärd absurditet.
Jag är som författare själv upphovsman, men gillar inte alls den totala rättsosäkerhet vi verkar hamna i med de förslag som ligger.
Dessutom har jag mina dubier även om gällande lagstiftning kring privatkopieringsersättningen.

http://djingis.blogspot.com/2008/11/fria-redan-betalda-nedladdningsrtter.html