måndag 12 januari 2009

Hon lärde mig blogga...

Kulturbloggarna som är nominerade till Aftonbladets Stora Bloggpris tillkännagavs idag. Kul att Kulturbloggen är med bland dem, men inte helt oväntat. Rosemari som driver den är veteran inom bloggandet och har givit ut en bok om bloggning. Hon experimenerar ständigt med sitt bloggande och är närvarande i alla typer av frågor. Dessutom lärde hon mig att blogga. Det här med pingning och länkning och allt det andra hade jag ingen aning om när jag började. Vi jobbade tillsammans ett tag med Bloggtidningen också.

Nu har Rosemari och jag fullständigt olika syn på det här med politik och jag går bananas varje gång hon skriver höööögern med eftertryck. Men vi respekterar varandras synpunkter och har blivit goda vänner trots allt.

Rosemari är ödmjukt glad för att hon nominerats. Det är säkert de andra också.

De nominerade kulturbloggarna är: - Grattis alla!

Bokhora - oj, den hade jag missat. Bokälskare som jag är. Lägger vi till.
En man med skägg - ja ha ja... humor, ska kollas lite mer
Kulturbloggen - Rosemaris blogg då. Alltid aktuell.
Vassa Eggen - Djäkligt bra helt enkelt
Weird Science - om TV och sånt. Bra då slipper man tänka själv...

Inga kommentarer: