söndag 11 januari 2009

Skämsig musik...

Hoppsan - alla dessa utmaningar. Men det är kul. Mymlan skickar ut dem då och då alltefter hon kommer på dem. Egna eller andras. Mackans i det här fallet då. Jag hänger på ibland. Idag hamnar det om musik man (kanske) skäms för att man gillar. Men OK då - jag gillar Eddie Meduza. Inte så särskilt politikst korrekt för en dam i min ålder kanske. Men va falls. Lite rodnar jag allt - som Sanna.

Blev återintroducerad till Meduza av sonen för ett par år sedan och fick en kick. Hög volym och städningen gick som en dans. På med dammsugaren och fönstren på vid gavel. Rock´n roll liksom. Puls och ös, passar bra till städövningarna.

Men vänta nu - vad sjunger karln egentligen? Vad är det han säger? Vad är det här för texter? Snabbt igen med fönstren, grannarna kan ju höra och få ännu mer förutfattade meningar ...

Den här är väl ändå en ganska oförarglig låt - men hejdlöst galet kul. Liksom det mesta. Gå in på Youtube och lyssna på fler.


1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vi har samma idol, det hade jag aldrig kunnat gissa!

Eftersom du ju driver en politisk blogg så kan det passa att påpeka att att det finns en hel del vass politisk satir i hans texter. Satir som iofs slår åt alla håll samtidigt, men det är ju charmen. Tro det eller ej, men jag läste någonstans att han påstod sig rösta på KD! Det tror jag inte de som bara hört vissa texter förväntat sig. :-)