måndag 2 mars 2009

För oss med skrynkliga halsar...

Socialdemokraterna politik har jag aldrig gillat något vidare. Inte har den blivit bättre med åren och just nu kan man undra om den finns överhuvudtaget. För det är mest klankande på det som regeringen gör. Det är väl iofs oppositionens roll, men det vore väl ändå lite intressant att få veta vad som komma skall och vad de tycker i den rödgröna röran. Men å andra sidan - vem bryr sig? Här kommer det att satsas och röstas borgerligt.

Moderatkollegan Kent Persson tror inte att det räcker med att anlita en av Obamas konsulter för att socialdemokraterna ska nå framgång. "... man ska inte tro att väljarna är så lättlurade. Politik handlar om trovärdighet och förtroende. Det kan inte konsulter hjälpa till med..." menar Kent."

Mona Sahlin får råd i Aftonbladet av experter - ett av dem är att hon ska slänga halsduken som hon börjat med eftersom det ser ut som om hon har halsfluss, det är Lena Mellin som tycker det. Här vill jag dock försvara Mona lite...

Jag vet förstås inte om detta gäller Mona, men kanske. Med åren blir halsen allt skrynkligare och då är det utmärkt att ha en halsduk/schal att dölja det med (jaså är det därför du alltid har schal numera sa dottern häromdagen). Sen kanske man inte ska sno åt den så att den ser ut som en snara, men himmel vad skönt det känns att slippa visa kalkonhalsen. Har någon ett tips på hur man blir av med den så tas det gärna emot här.

Med min syn på politisk verksamhet så spelar det ingen roll vad (s) kommer med egentligen. Dessutom så vägrar jag att skriva partibeteckningen med versaler. Såna friheter man självklart tar sig när halsen börjar skrumpna och det inte längre är näpenheten i ens uppenbarelse som får andra att le vänligt och överseende. Nu kan man ryta i om man vill.

Jag gillar dock inte den mobbning som Mona Sahlin utsätts för, det är lite ovärdigt på något sätt att ge sig på henne som person. Men det är klart när det inte finns någon klar politik att klanka på så kanske det är det som kvarstår. Jag är inte den som tänker ge Sahlin några politiska råd, absolut inte, men man kan dock vara juste mot henne som människa.


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

6 kommentarer:

Michaela Fletcher Sjöman sa...

Ett hett tips är att kraftigt öka i vikt då fyller man liksom ut det där skrynkliga. Men det är klart att viktökningen för annat trist med sig...

Mary X Jensen sa...

Haha, problemet md det ä ävl att fläsket inte direkt sätter sig på halsen,,, en just klämma kanske kan vara nåt...

Anonym sa...

Kvinnor ger man sig alltid på i personliga frågor, män i sakfrågor.
Se bara på vilka som fick gå i nuvarande regeringen och vilka som inte har fått gå trots att dom har gjort värre saker än att inte betala sin tv-licens.
Det är därför Maud är väldigt aggresiv av sig och inte låter andra komma till tals.
Ska man leka på männens arena så får man vara mer man än vad männen är. Är man inte det så får man utstå glåpord och bli utmobbad.
Sedan gillar jag själv inte Mona, men det är bara för att hon har fel åsikter (för hon tillhör borgarfalangen av s).
Har hon verkligen skrynklig hals? Att folk är så fåfänga att dom bryr sig om den. Fast kvinnor ska väl vara vackra att se på, män ska visa styrka och vara flockens ledare.
/Daniel A

Mary X Jensen sa...

Jag har ingen aning om Mona Sahlin har skrynklig hals, men min börjar bli och därför har jag halsduk ;-) Men det är en modegrej på något sätt också. Men jag håller med man tillskriver kvinnor annat.

Anonym sa...

Varför måste en kvinna vara evigt ung. Varför kan man inte se skönheten i en åldrande kvinna? Min fru är i mina ögon lika vacker i dag som för 50 år sedan utan scarves!!
Kjell

Mary X Jensen sa...

Kjell - det handlar nog mest om fåfänga ;-)