onsdag 4 mars 2009

Vad hade ni trott egentligen...

Kanal 5 är tydligen lite besvikna över att programmet som ska hjälpa Linda Rosing fixa en ny kille inte är fullt så intressant. Men vad hade ni trott. Tjejen borde befriats för länge sedan och inte användas som om hon vore något som alla kan beskåda och kanske rent av skratta lite åt. Hon behöver en psykolog så att hon kan finna rätt på sig själv. Var lite mänskliga nu.

"Jag blir så illa berörd över att Linda Rosing m fl. blir hanterade som om de inget värde har utöver att vara löjesväckande. Det är den värsta sortens lyteskomik det här. Om inte tjejen själv riktigt vet vilken våning hissarna stannar på kan väl någon hjälpa henne?

Jag må vara moraltant eller vad och jag står för det i det här fallet. Det är så otroligt tarvligt att hon ska behöva utsättas för precis vad som helst under förevändning att det är ju "bara roligt höhö". Saknas empati fullständigt?

Jag tycker att vissa borde skämmas och det rejält idag. Låt oss rädda blondinerna... de ska inte behöva leva som om de var med i Trumans show där alla skrattar bakom ryggen på dem." (MMK)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Undrar när intresset för b-kändisar ska upphöra? Folk måste väl ändå ha intressantare saker för sig än att följa och lägga tid på en så misslyckad person som Rosing faktiskt är.

Mary X Jensen sa...

Det är dags att hjälpa henne med flera attbli en hel människa.

Anonym sa...

Ja det är cyniskt av giriga människor som utnyttjar personer som inte förstår sitt eget bästa. Självklart behöver Linda hjälp. Lär henne ett rejält arbete och lär henne att inte vara så kroppsfixerad.
Kjell

devilkitten sa...

Jo, det är lätt att sitta på mina egna höga hästar och använda andra människor som måttstock på hur "lyckad" jag själv är, eller hur?

Problemet med det är att det innebär olika saker för olika människor att vara lyckad.

Jag har inte följt Linda Rosings karriär, men det som jag upplever som mest beklämmande är inte Rosing, utan de som utnyttjar henne för att må bättre själva. Genom att exempelvis kalla henne "misslyckad", eller påstå att hon inte vet sitt eget bästa.

Jag får anta att hon vet nog för att förstå vad hon ger sig in på. Hon har trots allt spenderat ganska mycket tid i rampljuset. Den publika personan kan mycket väl skilja sig från den privata.

Mary X Jensen sa...

Jagv ill inte sitta på några höga hstar. Tycker att det är tragiskt när det blir uppenbart hur en människa utnyttjas för att vara till allmänt åtlöje. Jag tycker uppriktigt synd om Linda Rosing och tror att hon fastnat i en konstig karusell.

devilkitten sa...

Jag syftade inte specifikt på dig Mary. Snarare på oss alla. Jag är heller inte immun mot att känna mig bättre än någon annan av ett eller annat skäl. Men reflekterar jag över det så inser jag att jag egentligen inte har någon rätt att döma. Vi är bara olika.

Jag vet inte vad Rosing har fastnat i för liv. Det är mycket möjligt att det inte är självvalt heller och då är det som du säger rent för illa att hon blir utnyttjad.