tisdag 21 april 2009

Gunnar twittrade direkt...

För den som tycker att twitter är larvigt och oviktigt får här ett exempel på en konversation som visar på vilken kraft twitter kan ha.

Gunnar Hökmark twittrar direkt från EU och omröstningen kring Telekompaketet:

Första twitten:
"kompromissförslaget räcker inte så jag har gruppen med på 138,
about 3 hours ago from bloggy "


Andra twitten:
" i industriutskottet där vi snart röstar om telekom och konkurrens

,about 2 hours ago from bloggy "

Tredje twitten:
"Blev ja till 46/138, plus liberaliseringar,

about 2 hours ago from bloggy"

Jag såg det där ganska direkt och gjorde en sk RT (vilket innebär att meddelandet sänds ut till alla mina kontakter direkt och så kan de skicka vidare sen och så sprids det snabbt)

"RT@ghokmark Blev ja till 46/138, plus liberaliseringar,
about 2 hours ago from web "

Annahj på Aftonbladet såg min RT och skrev så här...

"Grattis alla Telekompaketaktivister! Och tack @MaryXJ för HökmarkRT - blev news på ab.se direkt.40 minutes ago from Tweetie"

Och sen kom det i Aftonbladet, där det står att Gunnar Hökmark twittrade ut nyheten själv. Snabbare än TT. Är twitter dåligt - knappast. det är en blandning av nytta och nöje precis som livet självt är det. Men betänk snabbare än TT... Fundera på det. Internet när det är som bäst. Anna Hjalmarsson berättar på Aftonbladet hur det gick till från hennes sida.

Rosemari skriver på Bloggtidningen om skepticismen mot bloggarna och dess betydelse. Det är nog skrivet av de som inte läser bloggar och de brukar väl alltid veta bäst, eller hur? (NOT)

(SvD) (Expressen)

Jag behöver väl inte säga att jag är lättad över den här nyheten...

Bloggar gör: Holmqvist, Departementet!?, tankar från ett rörstråk Karl Sigfrid Teflonminne

(intressant)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

4 kommentarer:

Jerker Montelius sa...

Grattis till Hökmark, Fjellner och alla de andra som gjorde detta möjligt.
Tyvärr är jag numer så skeptisk till EU och deras beslutsporcesser att jag inväntar HAX innan jag tar ut någon seger i förskott

Bo sa...

Gunnar H häromdagen:
"Som bekant finns det också en debatt om telekomlagstiftningen kan användas för att tvinga operatörer att stänga av användare. Det är en fråga som i grunden EU inte kan och inte ska hantera eftersom det handlar om lagstiftning som är medlemsstaternas kompetens."

Nu har "han fått med gruppen"?

Det är vad jag förstår ett bra resultat, men Gunnar verkar mest velig.

Är du säker på att han inte är centerpartist?

Anonym sa...

Fjellner har faktiskt gjort ett väldigt bra jobb här, vad jag har kunnat se. Det förminskar förstås inte det faktum att Högern är Djävulens anhang, men det måste tillstås att ni då och då gör saker rätt. Bra jobbat. (Uppriktigt.)

Birgitta sa...

Coolt!
Du gör en viktig insats avseende kommunikationsmöjligheterna :)
Birgitta