måndag 18 maj 2009

Den manliga 35 åringen är kvinna och 72 år...

Oftast beskrivs vi som aktiverar oss för personlig integritet och internetfrågor som finniga tonåringar eller manliga nördar i 35-årsåldern. De finns förstås också med i bilden. Men det finns en annan grupp som har koll också. Vi är mormödrar och farmödrar och vuxna kvinnor med livserfarenhet som arbetar för att förmedla kunskap om vårt nya informationssamhälle och vad det betyder för vår framtid. Vi arbetar tvärs igneom alla partigränser. Därför får det inte stoppas nu av klåfingriga lagstiftare som lever kvar i en annan era. Internet är inte bara ett verktyg det är en filosofi.

Den som bäst av alla kan beskrivas som en riktig kämpe för detta arbete är Farmor Gun. Idag presenteras hon i DN.

Läs den artikeln här

Läs framförallt hennes egen blogg. Insiktsfull och mycket matnyttig.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,


2 kommentarer:

Gun Svensson sa...

Jag vet inte hur jag ska kunna tacka dig för alla inspirerande inlägg och ord av tröst när jag tyckt att jag tappat stilen. Du har verkligen del i mitt kunskapsbyggande. Innan jag fick se reportaget på nätet har jag varit väldigt nervös och undrat vad jag gett mig in i, men nu känns det helt OK. Vi har ju båda reagerat på den myt om nätmedborgare, som fildelande icke röstberättigade fjuniga pojkar, vilket nu förhoppningsvis fått en och annan att haja till. Det känns faktiskt riktigt bra!

Mary X Jensen sa...

Det är riktigt bra Gun. Vi om några vet ju att myten om unga män i svängen inte stämmer på oss och flera andra.

Du inspirerar också mig mycket ofta.