fredag 30 oktober 2009

Moderaternas provval - hur funkar det...

Vi är ett gäng som gärna vill in i Riksdagen efter valet 2010. Hur går det till egentligen?

Göran Pettersson och Karl Sigfrid är liksom jag själv kandidater till moderaterna i Stockholms Läns provval. De resonerar kring hur provvalet fungerar i podradion hos Görans podradio. De diskuterar också hur det är att vara riksdagsman och vilka möjligheter man har att påverka. Väldigt intressant samtal. Ta er tid att lyssna på detta.

Göran och Karl talar om vilka frågor de ska driva. Karl är mest intresserad av internetfrågor vilket också är en av mina verkliga hållpunkter. Men jag är en helhetstänkande människa och ser flera viktiga områden att bry sig om. Myndighetsutövning, hur ska skolan se ut, åldringar ska ha det bra osv. Jag inbillar mig att det är bra att greppa över flera perspektiv om man ska arbeta med politik.

Vill ni gå med och stötta mig i min kandidatur så gå gärna med i min Facebookgrupp. Jag vill gärna stötta mina kandidatkolleger här för jag tror på att om vi hjälper varandra så har vi chans att bli större totalt.

(intressant)


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: