fredag 16 oktober 2009

Varför i himmelens namn ska journalister leka show...

Journalister drar igång krogshow och undrar varför de goda recensionerna uteblir. Men ursäkta. Varför står ni överhuvudtaget på en scen? Frimafesten OK. Men annars. Är det några som brukar försvara sitt skrå så är det journalister. Hur mycket har det inte skrivits om bloggare exempelvis och deras sk. försök att vara journalister? Det har kritiserats på längden och tvärsen.

Nä - jag kan inte ha någon medkänsla just i det här fallet, tyvärr.

(Aftonbladet)

3 kommentarer:

Allt om Alliansen sa...

Håller med dig, Mary!

Stackarna har fått någon slags hybris för att de gjorde "revy-succé" på en firmafest på TV4! Och är nu helt knäckta och arga för att de sågas!

Det är väldigt konstig reaktion från dessa ärrade herrar och damer - som själva är vana att utdela skarp kritik mot allt och alla.

Det verkar som att någon stuckit hål på deras psykotiska tillvaro och att verkligheten nu dränker dem i deras bubbla.

Med andra ord: jag känner inte heller någon som helst medkänsla.

scaber nestor sa...

Det är ganska stor skillnad på firmafest och krogrevy, något dessa nu vet om.

Men det är stor humor i Ekdals uttalande.


Ps.
Jag hade funderingar på ifall Olah hittat något vi kunde vara överens om, men sen ser man hans avslutning och allt är som vanligt igen..

Hans sa...

Vilket party är du riksdagskandidat för?

Jag såg inte det angivet i texten i marginalen.

Vill du ha tips på att utveckla din blogg kan du titta förbi Nyhetsbloggen.com. Jag har börjat samla en del guider där och många fler kommer.