onsdag 3 februari 2010

Grattis Farmor Gun, Abbes pappa och Carl Bildt och alla andra..

Vid Aftonbladets Stora Bloggprisgala fick Carl Bildt en specialutmärkelse ett hederspris för sin blogg Alla dessa dagar. Kul. Då har moderaterna fått två prisade uppmärksammade bloggar den senaste veckan, . Minamoderatakarameller blev förra veckan rankad av Politometern som den mest inflytelserika moderata bloggen. Före Carl Bildt faktiskt, men då mätt på inlänkar. Det var skojigt på sitt sätt, inte för att jag ett enda ögonblick tror att jag skulle vara mer inflytelserik än utrikesminister Bildt, självklart inte. På ett annat sätt kanske. Jag beundrar Carl Bildt för hans nätnärvaro och börjde prenumerera på hans nyhetsbrev när han startade det för många år sedan. Dessutom gillr jag honom för att han är så egensinning och har så häftig råttkavaj.

Lite Lassie: Jag har jobbat ihop med Carls bror Nils på Digital Equipment. Det ni. (det är alldeles sant, men jag larvar mig lite)

Farmor Gun vann priset som bästa politiska bloggare, förra året togs det priset hem av en annan piratpartist, välkända och välmeriterade Emma på Opassande. Hon rankade högst bland de poltiska bloggarna på Politometerns mätning också. Piratpartisterna de kommer starkt här och bygger sig samman online på ett sätt som förmodligen kommer att förvåna de andra partierna. De har assimilerat nätet och de lever med det på ett helt annat sätt än alla andra partier. Vi är några få från andra håll som gjort det också. En av dem är Carl Bildt och så jag själv förstås.

Abbes pappa Gunnar Skarland vann med sin underbara blogg om lilla Abbe.

Design och inredning och Emmas designblogg

Moderskeppet om bildbehandling.

Bara ben på Glenn Hysen - puck eller bollblogg.

Grattis alla. Kul för er. Själv myste jag av alla kompisar som man ananrs oftast bara träffar online.

Kenza vann med sin Modeblogg. Hon är 18 år! Duktigt.

I morgon kommer mingelbilder - nu är vi för trötta...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Inte för att förta din gläjde, men egentligen har Moderaterna bara vunnit ett pris. Att en moderat vann ”Bästa moderata blogg” känns inte riktigt som att det räknas…

Grattis i vilket fall! Både till dig och till Bildt. Din blogg är helt klart min favorit av de moderata bloggarna jag läser – Niklas Wykman, Carl Bildt, Karl Sigfrid och så du.

Jag håller förvisso inte med dig om allting; bland annat tycker jag Moderaterna är ett uttalat nätfientligt parti. Men åsiktsskillnader får man väl leva med. Fortsätt med din bra blogg i alla fall!

Caspian Rehbinder

Mary X Jensen sa...

Ja men man kanske kan få säga utmärkande då.

Magnus Carlbring sa...

Verbet prisa kan förvisso betyda både att berömma och att utdela pris. I en lite ålderdomlig betydelse innebär dessutom att tacka, eller välsigna, som i att prisa Gud exempelvis.

Man kan ta en pris också. Men det heter att snusa.

Mary X Jensen sa...

embryo, det var så jag tänkte från början ;-)