måndag 17 maj 2010

Jag trodde att jag skulle bli ackrediterad till pressbussen...

Vi får kungen och drottningen på besök här i Österåker snart. Jag blev anmodad att söka ackreditering dels som radiojournalist (jag sitter i styrelsen för Lokalradion) men tänkte också blogga. Idag blev jag nobbad för att någon annan skulle sköta radion och för att min blogg var mer ett privatprojekt. Man ville upplåta pressbussen för lokal- och regionalpressen.

OK för mig men det är synd att inte kommunen tar till vara på möjligheten att vara lite moderna och ha med bloggare. Statsministern brukar tycka att det är OK med både mig och andra bloggare. Jag tror att kommunerna behöver lära sig att förstå lite mer om sociala medier och hur de fungerar i det stora mediesammanhanget. Många av de stora bloggarna har fler läsare än lokaltidningen.


.

Inga kommentarer: