måndag 12 juli 2010

Så här ser min valaffisch ut...


Ni finner 50 exemplar i Österåker framöver när det är affischdags! Nåja 48 kanske, kommer nog att spara ett par exemplar som minne av den här valrörelsen.

Jag tänkte länge på budskapet, ska man gå till val på olika sakfrågor eller på sin egen karaktär? Jag valde det senare för det står fast. Allt annat ändrar sig. Utveckling pågår och det är onödigt att fastna. Man måste vara flexibel om man ska hålla på med politik. Men man måste också stå med båda fötterna djupt i myllan.

4 kommentarer:

Non per se sa...

Den är mycket fin Maryka, kul att du inte ger upp riksdagskandidaturen. Jag har en känsla av att det är inte så svårt för dig att få ihop antal röster som behövs dit. I KF kommer du in definitivt om jag får lov att bestämma. Den som inte röstar för erfarenhet, frihet och tydlighet och budskapet Framåt tillsammans är ute och cyklar. :)

Mary X Jensen sa...

Jag ger inte upp förstås utan kämpar om inte annat för moderaterna som parti. Karl Sigfrid stöttar jag också.

I kommunfullmäktie är jag placerad på 19:e plats så det vete fasen. Men väljarna ska säga sitt...

Monika Ringborg sa...

Jag önskar dig lycka till för att du är du. Och för att jag tror att du kan bidra med pedagogiska insikter.

Som du vet befinner jag mig politiskt så långt ifrån Moderaterna det bara går att göra. Jag kan å ena sidan tycka att du kan behövas bättre i ett annat parti. Men å andra sidan, mina erfarenheter hittills är att du är en person som kan se på saker från olika håll och i vilket parti det än är, så är det viktigt att de som har ansvarsfulla positioner inte är enögda. Och då kan det vara bra att du är med i just Moderaterna. Sen kan det vara svårt att gå ifrån partilinjen.

Mary X Jensen sa...

Tack Monica vad du är gullig. Jag står så långt ned på listan så kommer jag in i Riksdagen så vore det som att vinna på tips. Däremot jobbar jag för förändring. Det kan man göra bättre utan riksdagsplats för där måste man förhålla sig till gruppbeslut på annat sätt, där finns ingen plats för primadonnor ;-)