onsdag 18 augusti 2010

Fixa biljettförsäljningen SL...

Socialdemokraternas idé om butler på SL skapade många skratt häromdagen. Idag blev jag dock återigen påmind om varför jag sällan åker tunnelbana. Det är för krångligt om man åker sällan och inte behöver månadskort.

Efter att ha stått i kö en bra stund så skulle jag betala med kontanter. Då säger killen att det blir billigare om jag går till Pressbyrån 3 meter därifrån. Va? Hur kan det komma sig? Nåväl jag lommade iväg dit och stod i kö en bra stund till. För att där få veta att det kostade 45 kronor enkel resa hem. Dyrt - jag slog till på en remsa istället, förvisso dyrare direkt men mer lönsmat i längden. Tjejen i Pressbyrån kunde berätta att killen i spärren inte hade kassautbildning så han skickade alla som skulle betala med kontaner till kiosken. Va? Va? Va?

Detta trassel innebar att jag missade tåget hem till Österskär och de går inte så ofta på kvällen och för tillfället så stannar de dessutom i några stationer hemifrån så man får åka en buss för att komma hem.

Min gulliga man kom och hämtade mig. Jag var liksom lite småirriterad. I morgon tar jag nog bilen.

Inga kommentarer: