tisdag 17 augusti 2010

Linda Bengtzing röstar fel och tappar jobb... Fy LO.

Linda Bengtzing är artist och sjunger för alla. Oavsett partitillhörighet. Det gillar uppenbarligen inte LO och kickar henne från ett inbokat uppträdande. Hon har uppträtt för centerpartiet nämligen. Det föll ej i god jord hos LO. Viken dålig stil.

Det är intressant det här eftersom det tidigare framkommit att socialdemokaterna har för avsikt att värva "pålitliga" kändisar som det står i Expressen för att framhäva socialdemokratin. Man hoppas på att artisterna fans då ska rösta på socialdemokratin.   Problemet tycks vara att även de stjärnor som nämns i Expressenartikeln tycks tveka kring uppdraget. Jonas Gardell är en av dem som till och med skriver om sina funderingar om varför han är tveksam till socialdemokratin som den ser ut idag.

Nu är det verkligen valtider...

Igår förslag om TUT Tunnelbanenäratjänster för att slippa RUT. Senare på kvällen löpsedelsrubriker om mordhot mot Mona Sahlin. Idag LO som kickar kontrakterade artister för att de inte har rätt partisympatier. Nåväl dagen är ännu inte slut. Mycket kan ännu hända.

Jonas Falk bloggar om LO som dubbelmoralens högborg. Paul Lindquist  Tokmoderaten


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

8 kommentarer:

Anonym sa...

citat: ``som det står i Expressen för att framhäva socialdemokratin´´...... Och där är ju allt sant.........

Mary X Jensen sa...

Anonym - det var därför jag angav källa ;-)

Anonym sa...

Absolut, och Mikael Wiehe borde få framträda på Svenskt Näringslivs konferens eller skattebetalarnas förenings konferens..., MWs opolitiska sånger är ju fantastiska och som sagt opolitiska, det går ju alltid att beställa vilka låtar man vill att en artist ska framföra.
/Bejla

Mary X Jensen sa...

Själv gillar jag Eddie Meduza ;-)

Anonym sa...

Linda Bengtzing har en inkomst på 50.000 om året men lyckas ändå skrapa ihop 2 miljoner i personlig förmögenhet och 6 miljoner bundna i ett bolag. LO borde verkligen anlita henne, inte som underhållare men väl som gästföreläsare. Hon borde lära ut hur man gör.
Som underhållare skall hon däremot bojkottas för sina åsikter, helt rätt. Hon tycker nämligen att hon behöver speciallagstiftning för att hennes inkomster är för små.

http://www.expressen.se/1.358575

//Bengt Svensson

Mats Gerdau sa...

Bra Mary!
Jag har försökt att se om det finns någon kommentar från LO men hittar ingen. Vet du om det finns?
Eller ska de bara tiga ihjäl den här diskrimineringen?

Bengt Svensson sa...

Mats Gerdau är bara röstboskap utan egen fri vilja. Han vägrar att svara på 5 enkla frågor om ett beslut han själv deltagit i, han har inte den bittersta aning. Se www.riksdagssvar.se.
Vi måste ha en riksdag som är vald, inte betald.

Razmatazuz sa...

Nej Mary, här är du ute och cyklar tycker jag. Jag är själv artist och försörjer mig på detta. Jag tycker inte alls att detta är konstigt. Om jag (vilket aldrig skulle ske) skulle ha sagt ja till att spela på en MUF-fest mitt i en valrörelse efter att veckan före gjort ett helt gäng gigs för Miljöpartiet så skulle jag knappast förvånas om MUF valde att tacka nej till mig. Jag delar inte deras politiska värderingar, det finns det andra artister som gör såsom Linda Bengtzing och då är det bättre att de använder sig av en artist som stödjer deras sak och jag kan uppträda på mer solidaritetsvurmande organisationers tillställningar. Det handlar inte om åsiktsregistrering, det handlar om reklam och marknadsföring mitt i en brinnande och viktig valrörelse. LO har naturligtvis medlemmar som röstar på andra partier än sossarna som fortfarande är välkomna som medlemmar, men ska man ha upp någon på scen så skall denna person definitivt dela organisationens värderingar och åsikter åtminstone någorlunda.