tisdag 21 september 2010

Tydligt att man engagerar i alla fall...

Att sätta upp valaffischer på sig själv var ingen självklarhet för mig. Jag vill hellre verka bakom scenen och dra upp strtaegier och regissera föreställningen. Till årets val bestämde jag mig dock för att visa att jag finns. Därmed har jag haft ett färre antal affischer uppsatta. På något sätt har de tydligen engagerat omgivningen. Se nedan.




















Just den här affischen fixade Tage Lundberg, traktens stora busfrö. Sanningen är väl att jag busade själv genom att smyga in den i hans stall, så jag fick väl skylla mig själv lite grann. Nåväl...





















Jag skojade vidare och ställde in en affisch vid brevlådan hos fd. kommunalrådet Cronberg också. Lite för att retas. Man ska ha kul i politiken. Han kontrade med denna tjusiga bild tillsammans med sitt alter ego Paddington. Sen fick jag den tillbaka.



Den här blev lite extra arbetad kan man säga. Ni kan tänka er hur den såg ut när kvällssolen sken igenom de uppskurna ögonen. Det som bekymrar mig mest är att någon går runt med kniv. För övrigt är det kanske smickrande att beröra någon så intensivt att man får lusten att göra detta. Jag behåller den och bakgrundbelyser den för att skrämma iväg alla Haloweenfirare tror jag...

6 kommentarer:

berinder sa...

Lysande att du behåller den sista, ni verkar ha haft roligt i stort! :)

Unknown sa...

Jag tycker ni skall tacka IFMetall för vinsten i valet.
Orsaken är att hade de inte ställt upp med krisavtalet i industrin så hade vi haft en helt annan situation idag

Caspian Rehbinder sa...

Varför är det läskigt att folk bär kniv, så som till exempel Gösta Bohman alltid gjorde?

Mary X Jensen sa...

Caspian - det läskiga med att många bär kniv idag är hur de använder dem. Gösta Bohman täljde nog mer barkbåtar och använde sin kniv som arbetsredskap.

Du läser dagligen om hur människor blir knivskurna exempelvis. Det tycker jag är obehagligt.

Caspian Rehbinder sa...

Men om det är själva handlingen som är farlig, och inte kniven – hur kommer det sig att du skräms av att någon skurit i en valaffisch?

Mary X Jensen sa...

Jag tycker att den blev rätt häftig affischen. Jag skräms inte av att man skurit i min affisch, utan att någon har kniv överhuvudtaget när man väntar på bussen och vad den kan användas till. Du kanske tycker att det är OK med kniv? Jag tycker att det är läskigt med vapen på gator och torg överhuvudtaget.