söndag 7 november 2010

Från lakrits till köttbullsmacka...

Läser i DN idag att jag tydligen är väldigt trendig. Det brukar vara så. Utan att skryta alltså. Oftast vet jag inte om det förrän det står i tidningen varför jag gör vissa saker. Aha - det är en trend på gång. Nåt man ska göra. Genom livet har jag genomgått många såna saker och blir lika förundrad varje gång det uppstår något igenkännande där och plötsligt ALLA gör på samma sätt. Då bruka rjag iofs ha gått vidare till något annat.

På senare tid har jag haft en speciell längtan efter lakrits. Sån där mjuk. Har ätit mängder. Voltaire har en jättegod sort med lite havrefiber i. Har hört av en annan lakritsgillande vän att det finns en speciell butik i stan för lakrits, det är den DN skriver om antar jag. Måste nog åka dit och kolla lite.

Men vill också berätta att jag just nu har pippi på något annat. Nämligen rågmackor med skivade hemgjorda köttbullar och saltgurka på. Mums. Tror att det är en ny trend nämligen. Det smakar gott och man blir mätt. Det senaste är inte oviktigt för det gör att man inte blir sugen på en massa annat onyttigt.

Så ny trendspaning:

Köttbullsmackor på rågbröd och strimlor av saltgurka ovanpå. Det ska vara långa strimlor som läggs i kors äver köttbullarna. Ungefär som man gör med ansjovisen på äggmackor.

Inga kommentarer: