tisdag 1 mars 2011

Jag har ett par namn till socialdemokraterna...

Det verkar vara aningens uppgivet i socialdemokraterna just nu. Man hade nog hoppats att det skulle bli ett partiledarnamn idag. Men icke. Peter L Andersson funderar om sångförmågan möjligen kan vara en ledande förmåga för rollen. Han är lite uppgiven vad det verkar. Var inte det Peter - den här öppenheten som vi som finns i internetsfären gillar och förordar finns inte på alla ställen i partierna. Det är likadant överallt. Hemlighetsmakeriet finns där - tänk på att det handlar om kontroll. Många står inte ut med att mista den. Vi andra får jobba på utifrån våra olika placeringar...

Dock har jag ett par namn till partiledarposten i socialdemokraterna. Håll i er nu det är sprängstoff.

Göran Persson heter den ena. Han längtar tillbaka, han är strateg och väntar ut alla. Jag tror att han längtar tillbaka.

Mona Sahlin heter den andra. Hon är seg som attan och en luttrad politiker och ger aldrig upp. Omtyckt tror jag att hon är också.

Jokern är Thomas Bodström. Min alltså. Mattias L gör en annan gissning.

Så var det med det. Mina moderata karamelltips alltså... Kan ha fel, men man vet aldrig.

Själva säger de inget alls. Det är hemligt. Märkligt att betala medlemsavgiften till socialdemokraterna menar Anybody´s Place, man får inte veta mer än andra för det. Snopet. Johan W ställer en fråga i samma härad. Vad är det värt att vara medlem. Det är inte utan att jag kan känna så själv ibland så det sträcker sig nog över partigränserna.

Uppdatering: Jag läser att Damberg är beredd att ta över, det kanske vore ett bra val för socialdemokraterna. Men vill de det? Den som säger att han vill själv brukar bli utfockad ur grupperna. Man ska bli vald av kollektivet. De väljer gärna de gamla trotjänarna för att vara på trygga sidan och inte den som tror att han är något. Så är det lite varstans.


Aftonbladet  Expressen  DN SvD


OK - jag var lite lat och knyckte länklistan nedan från Peter L. Tyckte att ni ska ha lite länkar allihop. Ni behöver lite stöttning tror jag. Seriöst - jag förstår att ni är frustrerade.

- Johanna Graf skriver klockrent
- Peter Högberg om slutenhet
- Martin Moberg om valet av ledare
- Annika Högberg om att plita på linjetal
- Erik Laakso om ökenvandring.
- Johan Westerholm om Sixtinska kapellet
- Rebella om krav på partiledare.
- Peter Johansson om att Peter Hultkvist bör bli ekonomisk talesperson
- HBT-sossen om svart rök
- Calle Fridén, en hårsmån från ombudsplats, bloggar
- Rasmus Lenefors om den stora dagen
- Marika Lindgren Åsbrink om kriskommissionen

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

HumanLabRat sa...

Damberg är ju i själ och hjärta moderatat, så ja förstår att högern vill se honom!

Anonym sa...

Sahlin omtyckt? Trams vet du inget om vad folk säger om henne eller försöker du vara fin fin i kanten?

Mary X Jensen sa...

Jag försöker alltid vara fin i kanten...