onsdag 29 februari 2012

Låt tanten få sina pengar - hon är 96 år...

Nu får paragrafryttarna skärpa till sig lite. Det är möjligt att vi har våra regler, men ibland måste det helt enkelt gå att göra avsteg från dessa. När kaxiga pensionären Eva passerat 90-strecket flyttade hon till Thailand till son och sonhustru. Då gick det tydligen snett i de svenska ordningen, hon förlorade stor del av pensionen,

Sonen: "– Det värsta av allt är hur de svenska myndigheterna ser på en gammal kvinna. När jag ringde Skatteverket i Malmö och frågade om hur mamma skulle kunna få tillbaka sin pension svarade man att ”hon måste komma hit personligen med sitt pass och göra en anmälan om sin adress i Sverige”, berättar Ingolf.AB

Hon är 96 år gammal. Kan vi inte bjuda henne på några år i Thailand utan att bråka med blanketter?



2 kommentarer:

Leif Ekstedt sa...

Ja ibland blir man ledsen över hur vissa av våra politiker tänker.
Blir de sedan fel så ljuger man eller mörkar. Fullständigt onödigt.
Våra egna politiker har klarat av det mesta men har svårt för snabba lösningar på enkla icke kostsamma
åtgärder.
Jag är besviken - men röstar sedan 195o-talet på Högern/Moderaterna.
Tycker att jag kan vara kristisk ibland. <jobbskatteavdraget gillade jag - men när man ville öka till ett femte avdrag var det som man försökte fylla glaset med dubbelt så mycket som det gick i.
En liten hint till de ivrigaste partistrategerna , som trots läget inte gav sig förrän Schlingmann?
kände att det blev kallt om fötterna. Men nu är det full fart framåt som gäller.

Arlav sa...

Meh, hon bör väl skänka en tanke till de flitigt arbetande som inhöstar rejäla ÄFS istället för att gnälla om nåt så simpelt som "pengar". 11papp i månaden.
Javisstja, glömde att det inte behövs något arbetande alls för att få ÄFS..
Jag är numera fd moderat. Kommer aldrig att bli det igen. Jag hade höga förväntningar på Alliansen och att man skulle återinföra begreppet EGET ANSVAR i Sverige, att man skulle vara skyldig att försörja sig själv på något sätt, om än med viss hjälp, men tji vad jag bedrog mig, det blev en sosselight istället. Det absolut sista vi behövde
SD? icke för mig.
Idag finnas bara usel politik och ännu mer usel att välja mellan.
Gonatt Sverige..