fredag 18 maj 2012

Nu får han inte vara med längre... Opinionsbloggar...

Kent Persson har länge varit en av de mer tongivande opinionsbloggarna och han jobbade sig fram till att bli den största moderatbloggen. Det länkades och det skrevs med fullt ös - vi var ett gäng bloggare från alla politiska världar som underhöll varandra och stötte och blötte olika frågor. Det var ganska kul... Bloggandet har dock förändrats och flera av oss bloggar inte så mycket längre. Dock så visar Unionens stora bloggundersökning att aktiviteterna är stora.

Bilden här visar hur det ser ut i den politiska bloggosfären. Kent Persson har den största blå bubblan därefter kommer Tokmoderaten och sen MMK...





Tokmoderaten skrev en bloggpost om undersökningen, den kan ni läsa här...

Vi är alltså en hel del som bloggar och de flesta av oss håller i gång många läsare i vår omgivning. Skulle man jämföra oss med en politisk förening så engagerar vi nog fler medlemmar än de största föreningarna i våra partier. Att ha en blogg är som att ha Torgmöte varje dag med hundratals och ibland tusentals åhörare. Det är lite olika beroende på vilka frågor som är aktuella. Själv skriver jag inte så ofta numera men många hundratals visningar är det ändå varje dag här.

Nåväl en intressant sak hände i och med att Kent Persson blev moderaternas partisekreterare. Det är som när någon tidigare kompis blir chef. Då får de inte vara med i gänget längre. Den tidigare vännen ska nu häcklas och från Röda Gänget står de på rejält. Visst är det olika roller. Naturligtvis. Men ändå.

Floskla på du Kent - min bloggkompis kommer du alltid att vara. Det var där vänskapen började, eller hur? Förvisso här vi till samma parti och det finns de som kallar mig partimegafon. Det är en konstig känsla för inte tycker jag att jag har så mycket för den saken och jag tror nog att många internt tycker precis tvärtom. För mig är det dock naturligt att hålla på det parti jag är medlem i. Även om jag inte håller med om precis allt och talar om det öppet. Sover gott på nätterna gör jag dock...

De sociala medierna tar sig olika vägar och det är bara att hänga med.



Kent PerssonPeter JohanssonAnnika HögbergMartin MobergArbetarbladetPiteå-tidningenAbÖstranGotlands folkbladFolkbladetVärmlands folkbladVästerbottens folkblad 12






Read more: http://mitt-i-steget.blogspot.com/2012/05/alliansen-star-fast.html#ixzz1vDyAMVhq

Inga kommentarer: