söndag 20 januari 2013

Opinionssiffrorna kan vänta till imorgon...

Annie Lööf vägrar att tala med media idag om centerpartiets katastrofsiffror och alla går bananas. Jag kan föstå det på sätt och vis. Men något scoop handlar det inte om.

Jag tycker att hon gjorde rätt. Det brinner inte och siffrorna är kvar i morgon, kanske kompletterade med någon annan opinionsundersökning. De brukar komma slag i slag de där och likfullt betraktas var och en som   att det är ödesdigra. Just när det gäller centerpartiet så kan vi nog ta det lugnt tills de verkligen presenterar ett skarpt förslag. Då först kan man se vart det bär hän.

Så coola ner er lite grann - är min åsikt, som jag turligt nog kan uttrycka precis som jag vill här. Imorgon är en annan dag och då kan det bli nåt mer vettigt sagt och skrivet kanske. Lite djupare analyser av läget.

Jag är glad åt att M ökade lite förstås, men det är väl självklart.

Uppdatering:

Annie Lööf påpekar på min FB - så varför är alla så arga då?






Expressen
Aftonbladet
SvD

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: