måndag 11 februari 2013

Texter som griper tag...

Jag är med i Fredrik Wass bloggutmaning #blogg100 som går ut på att skriva ett blogginlägg om dagen i 100 dagar. Det är rätt skojigt. Jag har ganska bra fart på mitt bloggande så det är inte så svårt för min del att få ihop en text om dagen. Men det där är så olika. Hur som helst så leder detta till att man hittar många bloggar som man inte tidigare kände till. Det är fler än 500 som deltar och det är väldigt olika inritkning på dem.

Men låt mig nämna några som jag gillar (jag ska leta rätt på fler... jag lovar, det finns så många som är så bra).

En kille som skriver helt underbara berättelser är Andreas Johansson på bloggen Anjo. Idag skrev han en text som verkligen grep tag i mig. Det kändes som om den handlar om min egen politiska aktivitet. Tack.
Varför inte? - läs texterna och njut...

En annan som jag alltid gillar och som lär mig massor hela tiden är Nikke Lindqvist.
Nikke Index - mycket läsvärt där

Och så har vi förstås den alltid så briljante Johan Ronnestam
Hur skulle han driva en byrå idag?

och så Camilla Eriksson som driver en fullständigt underbar blogg där man lär sig massor om språk och ord och betydelsne att ha dem i rätt ordning. - Retorikiska.
Det var en gång


Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: