torsdag 18 januari 2018

Det är val 2018 - någonstans bör man ge uttryck för sina åsikter.

Inte så ofta jag skriver här på bloggen numera. Det blir mest på Facebook som jag resonerar och delar åsikter med andra. För många år sedan var den här bloggen att räkna med, en av de mest lästa då. Jag blev inbjuden till de flesta presskonferenser, stod på medialistan och kände mig alltid välkommen. Det var en kul och intensiv tid. På så många sätt. Hela bloggosfären dallrade och vi länkade friskt till varandra och var en kraft att räkna med.

Min åsikt då var att det här är min ledarplats där jag kan ge uttryck för mina tankar. Förvisso är det  dåligt betalt men å andra sidan så var/är inte utgifterna så stora heller . Förvisso gick det på min egen kassa när jag skulle hänga på moderaternas olika stora träffar och jag blev inbjuden som press. Vilket jag som gammal journalist/murvel tyckte var helt självklart och i sin ordning. Så plötsligt hände det nåt. Bloggare var inte så intressanta längre, traditionella medierna tog tillbaka initiativet och alla med någon höjd började blogga i sina egna tidningar. Personligen råkade jag ut för viss avundsjuka och blev lite undanföst, var kanske ointressant också. Så här bra kan det inte få vara om inte alla får vara med tyckte någon. Hjälp vad mycket uppmärksamhet hon får då. Och liknande. Då tröttnade jag. Ty jag ville vara en fri röst i den moderata sfären. andra ville inte att jag skulle ha något tolkningsföreträde alls. Helst vara tyst. Så jag lade ner slagsmålet mot väderkvarnarna och började ägna mig åt annat. Man har förmodligen bara ett liv. Jag vill ha skoj.

Nåväl det jag egentligen ville säga är att jag  häromdagen läste en artikel som moderaten och forne statssekreteraren Ulrica Schenström skrivit på GP och började tänka om. Ulrica sa en gång till mig att "de vita hästarna vinner alltid", hon är verkligen en av mina inspiratörer på vägen.

"Det traditionella etablissemanget kommer i allt mindre utsträckning äga agendan och kommer inte själv kunna diktera regler och direktiv" 

Folkets revolution är här - läs den! 

Jag tänkte att det där var precis vad vi i bloggosfären sysslade med. Det falnade dessvärre ur på nåt sätt, andra tog över. Det kanske inte var rätt tid då.? Men nu är det nog dags att lyfta på locket och börja igen. Hoppas att många av mina gamla bloggkompisar hänger med, de riktiga kompisarna alltså, de andra kan jag gärna vara utan.

Jag tror att jag drar igång igen, inte lika intensivt som förr,  den tiden har jag inte längre. Fristående tänker jag vara, hänsynslöst oberoende, men med hjärtat där jag själv vill ha det. Så ni som ville att jag skulle gömma mig under en sten - Pilutta er...

MinaModerataKarameller har återuppstått - så får vi se vart det bär hän.
Rebellen i mig vaknade en stund.

Ni kan börja skicka pressmeddelanden från och med nu!



Hur sprider man sin blogg idag då? Det har hänt mycket. Behöver fräscha upp kunskaperna lite. Nifår gärna tipsa mig. Vill någon gästblogga så går det också bra. Förmodligen.







2 kommentarer:

Jerker Montelius sa...

Välkommen tillbaka.

Anonym sa...

Sorgligt att vänstern med sin skolpolitik med mycket element från ett hedonistiskt sjuttiotal och välståndets bedövning spelar fascistiska krafter i händerna.