söndag 15 juli 2007

Ursäkta mig Mats Johansson

Jag skrev om att det dummaste jag hört var att bloggar ska förbjudas för att jag läst att du Mats hade sagt det. Tack för att du reagerar och upplyser mig om att jag hade fel.

Mats Johansson skrev följande till mig och jag tycker att det är viktigt att det sprids, rätt ska vara rätt:

"Det jag påstås ha sagt vid seminariet i Visby är inte sant. Synd att ni grundar era kommentarer på ett felaktigt referat. Tvärtom inledde jag i mitt första inlägg med en hyllning till bloggandet som ett exempel på något positivt i medieutvecklingen. Jag deltog för övrigt i onsdags kväll i juryn för prisutdelningen av Politikerbloggens nyinstiftade pris för medborgarjournalistik."

Mitt eget tillkortakommande i det här avseendet var att jag blev upprörd och drogs med i hetsen. Jag borde förstås kollat med dig innan jag skrev. Ursäkta mig än en gång. Jag skäms för detta... Fler än jag bör väl också göra det nu.

Men - du kan väl tala också om vad du egentligen sa. Jag är som moderat, fd. IT-journalist (och akademiker om det är viktigt) mycket intresserad av moderaternas IT- och mediapolitik. En intervju kanske? En gång skrev du detta i SvD. Har din syn förändrats sedan dess? Mycket har hänt.

Jag vidhåller att jag tycker att bloggar är en kul och bra sak som hänt media på senare år. Det blir en vederkvickande förlängning av debatten. De bloggar som talar om att blommorna är vattnade och som bara länkar runt med tidningarnas egna rubriker tar förstås utrymme, men det är bara barnsjukdomar. Fortfarande testas tekniken.

Som sagt - i all ödmjukhet - Förlåt mig.

Andra bloggar om: , , , , , ,

Inga kommentarer: