onsdag 26 september 2007

Det var det här med trädgården - det stämmer

Den svenska journalistkåren på bok, vad kul. Jag verkar dock inte passa in så bra på bilden med mina moderata åsikter och min något avspända inställning till politiker ;-).

Men vad det gäller trädgårdsarbetet stämmer det bra. Gräsklipparen står där lite inskjuten under syrénbusken och väntar på att bli använd kanske en gång till i år. Jag försöker få ut sonen när han är på besök men det är nästan lika omöjligt som att få ut maken. Så det är bara jag kvar och det är svårt det med ska jag säga. Men som tur är så är det mjukt med mossa och tack vare studien från Göteborgs Universitet kan jag nu sätta ut en skylt vid tomtgränsen där det står:

Här bor en journalist
- därför är detta en naturtomt!

I våras var det så mycket maskrosor så att jag bestämde mig för att göra något radikalt. Jag plockade blommorna och satt en dunk med maskrosvin, först nästa år får jag veta om det fungerade. Resten av maskrosorna tog mossan hand om.

Snart är vintern här och då kan man återigen börja drömma om den där underbara trädgården som startar upp med jätteprojekt varje år, vilka faller ungefär i mitten av juni och sen tar ogräset över. Jag skäms att berätta det, men det är så det går till här. Men man kan inte vara bra på allting.

Andra bloggar om: , , ,

2 kommentarer:

Mary X Jensen sa...

Grottolle jag lyckades av misstag avvisa din kommentar, skicka den igen.

Man får numera göra maskrosvin... det har blivit tillåtet igen. Sen 1994.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Maskrosvin

Grottolle sa...

skrattar...Ja du har rätt att man får det..Men jag har slut med masroser på gräsmattan nu...Får satsa på nästa sommar med vinet då. Det blir nog en bra maskros sommar då oxå som vanligt:)