måndag 1 oktober 2007

Det gäller att ha ett Trangiakök...

Det är nu inte första gången det är strömavbrott i Stockholm. Det händer lite då och då och man inser hur sårbart det här samhället är. Därför gäller det att vara förberedd. Som gammal scout vet man hur ett Trangiakök fungerar.

Efter förra vinterns strömavbrott som höll i sig i timmar så skaffade jag ett sån´t. Min familj höll på att skratta ihjäl sig och tyckte att jag överdrev en smula. Kanske det ni tänkte jag. Men nu kan jag fixa kaffe och käk även när spisen är ur funktion. Är ni snälla så kanske ni får vara med sa jag till dem.

Så förbered er inför nästa strömavbrott vet jag. Skaffa ett Trangia eller liknande. Köp potatismos på påse och en burk Bullens korv, en kaviartub och ett paket knäckebröd samt en burk snabbkaffe och lite stearinljus för stämningens skull. Så kan det vara strömavbrott ett bra tag utan att blodsockret tar ut svängarna allt för mycket och alla blir osams.

Jag kommer med praktiska råd för hemmet, och bloggaren paf tar problemet en bit vidare och skriver att det inte skulle skada med lite samarbete över gränserna. Konkurrens kan vara bra men samarbete är bättre i såna här fall.

Andra bloggar om: , , , , ,

Inga kommentarer: