måndag 17 december 2007

Intressant lösning...

För att störa "ökända" prostitutionsstråk vill kristdemokraternas kvinnoförbund att det ska vara bilfritt på exempelvis Malmskillnadsgatan nattetid.

Spännande tanke - men har man inte fastnat lite grann? Kanske att det går att tänka sig att de prostituerade då flyttar sig till ställen där det går att få kunder eller tror kd:s kvinnoförbund att de är fastgjutna.

För övrigt håller jag dock med, prostitution är ingen vidare kul verksamhet och är något som man borde få bukt med. I synnerhet allt som verkar komma med den i form av droger, människohandel, tvång, misshandel och utnyttjande av främst kvinnor...

Att se dessa bleka, frysande, många gånger hafsigt klädda kvinnor med handväskan slängandes över axeln och en glödande cigarett i munnen, ståendes i hörnorna kring vissa gatstråk gör att man blir beklämd. Det är verkligen tragiskt och den som säger att den situationen är frivillig skulle få stå där själv.

Torskarna begriper jag mig inte alls på...


(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag fick mig ett gott skratt då jag läste förslaget. Vad händer om dom prostituerade byter gata? Tillslut kommer ju hela city vara bilfri på natten :)

Mary X Jensen sa...

Ja, förslagte var väl lite väl korttänkt. Även om jag förstår vad de menar.