fredag 15 februari 2008

Egentligen får inte Telia ha så här mycket problem...

Det är väldigt konstigt med Telia. Det är så stort, det har så mycket resurser och så mycket personal och trots detta så kraschlandar det i sin kundkommunikationen mest hela tiden. Mailservrar går ner, webbhotell funkar inte. Kundsupporten menar att det inte är något fel när man ringer till dem på grund av att det inte fungerar.

Det senaste påhittet är att utestänga andras annonsörer och sätta dit sina egna som en ram. Mindpark skriver om detta helt utan förtjusning över tilltaget.

Snart blir det svårt att gilla Telia överhuvudtaget. Man kan inte låta bli att undra över vilka det är som försvunnit från företaget under senare år. Det verkar mest som om det är de som hade lite koll på aktiviteterna. För på något sätt känns det som om det finns ett stort svart hål i Telias organisation.

(SvD)
(Aftonbladet)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , , ,

4 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar på dig som om du inte mår riktigt bra idag! Kanske skulle stannat hemma från jobbet!?
Klart att Telia måste få ha problem ibland också eller? Vad tror du att det berro på att Telia är en stor organisation och har "många" resurser? Jo kanske för att man är det största och bästa företaget på marknaden, och sist men inte minst har mest kunder på marknaden! Klart som fan att det kan bli problem ibland! Om du skulle kolla lite på andra liknande operatörer och hur mycket fel, klagomål etc. som man har i procent kommer du att upptäcka att även där är Telia bäst!

mvh
Andreas
fd icke nöjd. comhemkund, bredbandsbolagetkund

nu en NÖJD Teliakund

Mary X Jensen sa...

Jo, då jag mår mycket bra idag ;-).

Men jag tycker att Telia har för mycket problem och för ofta... Särskilt så är det så att kundtjänsten aldrig vet vad som pågår.

Det är så synd för jag känner många jätteduktiga och trevliga människor som jobbar på Telia. Det sitter i organisationen liksom. Vid det senaste problemet som Telia hade så berodde det på att den killen som kollar backupsystemen hade slutat och ingen hade haft koll på två veckor!!! Det är sannerligen en organisatorisk fråga. Eller hur?

Att mindre bolag också har problem ska man inte sticka under stol med. Men Telia har för många på för kort tid...

För övrigt så hatälskar jag Telia ;-) men det kanske man inte kan tro.

Unknown sa...

Jag bor för tillfället i USA och jämfört med här tycks alla svenska telebolag/operatörer ligga långt för i effektivitet, prestanda, kundservice etc. Hela Sverige känns förresten mycket mer effektivt. Det kanske har något med tröghet i stora organisationer att göra... eller nationell mentalitet.

Jag har förresten jobbat på Telia och vet att de har lite problem i och med att de har en salig blandning av gamla och nya datasystem som inte nyare bolag lider av. Det kommer nog bli bättre med tiden :-)

Mary X Jensen sa...

jag tror också att det komemr att bli bättre med tiden - men lit espö kan Telia allt få under tiden. De tål och behöver veta vad som är fel. Jag tillhör dem som försöker ställa till rätta sitället för att bara fnysa och gå, som är en annan metod attvis amissnöje. Men då får ju inte Telia någon chans faktiskt...