tisdag 18 mars 2008

Schulmans får sparken...

Bröderna Schulman har problem med ändlägena, den saken är klar. Nu åker de ut som bloggare från Värmlands Folkblad också på grund av att de tagit ut svängarna för hårt i sitt bloggande. Det är bara kul till en viss gräns att vara elak och obehaglig mot andra. Någon vuxen borde försökt hjälpa de här killarna att lägga lite sordin på sig själva för länge sedan. Omgivningen har också ett ansvar som släpper fram dem, det går inte att komma ifrån det. Å andra sidan är jag nog inte målgruppen ;-). Lite kul kan det vara ibland.

Det trista med detta är att hela bloggosfären blir lidande. Först har vi Schulmans oförskämdheter utan någon urskiljning, det kallas i vissa kretsar humor, jag kallar det för mobbning. Sen har vi nu modebloggarnas förtjänster som det också pågår en stor diskussion om. Till och med KO har blivit inblandad där. Det är full rulle i bloggosfären med andra ord och utanför också.

Förvisso kan man väl säga att Vilda Västern råder i bloggosfären på många sätt. Men det här vill jag inte och jag delar nog det med många andra bloggare, dras in i. Den här karusellen har inget med mitt bloggande att göra. Dra inte alla bloggar över en kam nu!

Det finns de som är seriösa och vill vara det. Blanda inte in oss i det här - vi vill inte ha me´t att göra som min kompis far brukade säga.

(SvD)
(Aftonbladet), (VF), (dagensmedia)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur ser de ut?? Som två rymdmonster!! Ser ju som två seriefigurer hämtade bakom kärnreaktorn i springfield (The Simpsons).

Mary X Jensen sa...

Nej då de är lite gulliga båda två. Har nog lite impuslöverskott bara...

Men att mobba andra är aldrig kul.

Anonym sa...

Bloggarna avspeglar det som finns i samhället. Vilket man alltid bör ha i åtanke när rubrikmakarna sätter ut sina rubriker om bloggar.