lördag 17 maj 2008

Vill jag ha en ny prenumeration på DN...

Telefonen ringer och jag erbjuds att ta upp familjens tidigare prenumeration på papperstidningen DN till fördelaktigt pris.

Nej tack, jag vill inte ha papper svarade jag...

Det samma gäller andra papperstidningar, de enda jag läser nu är Hus och Hem och liknande för de sparas. Men att bläddra i papper, lagra dem för att sedan släpa dem till pappersåtervinningen går bort... Fetbort som en del säger, eller det kanske är ett gammalt uttryck nu.

För övrigt sker det mesta på internet för min del, men det har det å andra sidan alltid gjort. Dels gillar jag interaktiviteten och möjligheten att kommentera och kanske ibland bidra med flera vinklar och kunskap till det som sker, dels är sammanblandningen och de möjligheter det ger att snabbt genom länkar hitta fördjupande källor till skrivna artiklar som lockar. Sociala medier och den förlängning av allting som sker är ovärderlig och skapar en dynamik och väcker intresse - för allt möjligt och även för tidigare okända fält.

Jönsson skriver om hur traditionell media arbetar för att komma in på banan till de sociala medierna som växer fram med blixtens hastighet just nu. Det är bara att gilla läget.

Undrar hur många fler som skippar papperstidningarna nu, killen som ringde lät inte förvånad över mitt svar. Inget papper...

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: