måndag 14 juli 2008

Europadomstolen kanske kan reda ut vissa omständigheter...

(SvD) (DN)

Centrum för Rättvisa begär nu att Europadomstolen granskar FRA-lagen - läs mer påd eras hemsida. Mycket spännande och intressant att se vart detta tar vägen.

Det vore skönt om det en gång för alla blev fastslaget vad som gäller och man får väl då hoppas att regeringen också följer utslaget om det visar sig vara till fördel för oss som inte tycker att FRA-lagen är det bästa påhittet hittills. Nog måste det gå att spana på annat sätt? Rick Falkvinge är inte bara piratpartist, han är gammal signalofficer också och beskriver bra här vad det handlar om. Intressant Rick, en del visste jag innan.


Jag vill meddela att jag inte är emot regeringen, jag är emot den här lagen... den sitter fel på djupet av mitt frisinnade jag. Så här säger Europadomstolen om mänskliga rättigheter.

Oscar

(intressant)


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , , , ,

(Aftonbladet)

Inga kommentarer: