tisdag 15 juli 2008

Mannen som "skiter i allt" gör det också...

GW Persson började blogga, kul tyckte jag, men inte han. Nu lägger han av. Synd men jag kan förstå honom. Som berömd person får man mycket uppmärksamhet och kanske av annan sort än man vill ha. Jag skulle ha gjort detsamma. Ty jag skiter också högaktningsfullt i vad andra tycker. Men just nu har jag viktiga saker att hålla på med, vardagspolitiken, FRA-lagar och såna saker.


"Beslutet blir i detta läge både enkelt och logiskt. De som gav mig rådet hade fel och en av dem höll aldrig vad de hade lovat. Det här är inte min grej. Jag har inte min tid till det priset. Rättshaveristerna på min blogg kan ta sig i brasan, räknenissarna på förlaget kan också ta sig i brasan och själv tänkte jag åka ut på sjön, sätta mig vid grynnan och meta lite abborre.Leif GW Persson"

Jag har aldrig kommenterat på GW Perssons blogg men just läst hans senaste bok. Närmare inställsamhet kommer det inte från mig.

Inga kommentarer: