torsdag 18 september 2008

Jag gav Per Schlingmann en idé...

Med anledning av att Newsmill startade så uppstod en diskussion kring den förstås, många var väldigt negativa, men jag tyckte då och nu attd et är en väldigt bra sajt och funderade kring Newsmill som en ny Sourze. Men kanske lite mer kvalitativ då. Användargenererat material kan bli spännande. Artikeln hamnade på något sätt också på Newsmill med rubriken "Fler borde göra som Newsmill" - jag gillar det namnet.

Jag skrev:

"... Däremot skulle jag om jag vore Schlingmann et consortes, i samtliga partier, genast satsa på en sån sajt för alla väljare att komma till tals på. Oavsett de som vill idiotförklara partiledningen eller framföra sin dyrkan skulle devara välkomna. Ingen fråga är oviktig.

Det vore ett verkligt bra sätt att föra dialog i olika frågor och inte som idag föra monolog via en stendöd megafonhemsida. Alla partier har likadana. Man går miste om chansen att få en bra kontakten med sina väljare, vilken säkert kan vara smärtsam ibland, men ack så viktig. Men framförallt kunde man få en barometer för att se vart vädret är på väg..."

Nu ser jag idén förverkligas, men av socialdemokrater. Arvid Falk heter den sajten och det går att läsa om den på Dagens Media. Bakom ligger bland annat bloggarkollegerna Rosemari från Kulturbloggen och Erik på Erik Laakso. Lycka till - det här kan bli riktigt bra.

Men ska ni verkligen ha en BLÅ karta i loggan? Inte för att jag har något emot det förstås utan startar snabbt en debattsajt med namnet Arvid Lindman ;-). Skämt åsido det är en bra idé det här att samla liktänkande för dialog. Jag får hoppas att Schlingmann tar till sig min idé. Man ska inte avra rädd för att hantera oliktänkande, det är i dialogen man kan nå någon slags acceptans. Om man sköter det hela på ett bra sätt förstås. det gäller att ha en pedagogisk ådra och läsa det som står med finess.

(intressant)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: