måndag 20 oktober 2008

Jag har två kandidater till EU-valet klara... ja tre till och med

Uppdatering: Moderatkollegan Per har också bestämt sig för vilka han ska rösta på i EU-valet. Han har bestämt sig för alla fem. Det har jag inte gjort riktigt ännu.

Nu är det provval till EU-parlamentet och jag har bestämt mig för att herrarna nedan ska få min odelade röst. Sen har jag några till att fördela, men vilka som ska få dem vet jag inte. Jo, blir just påmind om en till som förstås är helt självklar och det är Pia Kinhult som delar mina åsikter om FRA-lagen. Henne hittar jag nu ingen bild på men vi får ta det senare...

Gunnar Hökmark



Gunnar Hökmark är en erfaren politisk räv som vet hur en slipsten ska dras i de politiska korridorerna, och så är han mycket självständig. Det gillar jag. Följ Gunnars arbete på hans egen blogg, den uppdateras mest varje dag.


Cristofer Fjellner



Christofer Fjellner är en av de yngre stjärnorna som förstår det här med internet och hur det framtida informationssamhället kommer att te sig. Det är inte genom en massa regleringar. Karl Sigfrid håller med mig och slår även han ett slag för Fjellner på sin blogg. (Vi är liksom lite överens om det moderna samhället vi tre). Följ Fjellners politiska arbete på hans egen blogg också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,



4 kommentarer:

Anonym sa...

Skall vi gå efter bilderna så verkar det som om du valt ut två hästhandlare, eller bilskojare för att välja ett modernare ord.

Mary X Jensen sa...

Ja, och du väljer att vara anonym och dömer efter bilder...

Lars-Erick Forsgren sa...

haha, det var en bra replik det, Mary,
Jag är inte partibunden som du, men kul du hittar några som alltså ska verka för yttrandefrihet, integritet, meddelarskydd etc

Trots att jag inte är bunden som du hittar jag ju lätt 3 namn som platsar på en fp-lista. Finns säkert fler.
Olle Schmidt, nuv eu-parl,
Maria Leissner, fd partiledare som skrev emot FRA-lagen tills med Bengt Westerbert o Ola Ullsten,
och så Cecilia Wikström, fra-motståndare i riksdagen som "tyvärr" har chans att bli biskop oxå, präst som hon är.

Anonym sa...

Ja du... det är verkligen två hästskojare. Den ena tycker att rädda barnen och svenska kyrkan ljuger, och den andre har ju röstat för att samla in medborgarnas rastillhörighet.