tisdag 14 oktober 2008

Reinfeldt och Sahlin på tu man hand...

I politik behöver man inte vara artig, i alla fall inte så länge de som debatterar skiljer på sak och person. En het debatt kan mycket ofta åtföljas av en kopp kaffe i muntert samförstånd.

Efter söndagens partiledardebatt med en mysande Ohly som satt och serverade den ena efter den andra repliken i sann och rätt skojig busgrabbsanda runt om i lokalen. Höger eller vänster spelade ingen roll. Visst blev det genant för Sahlin när de borgerliga började fråga om Ohly skulle få vara med i en framtida sossestyrd regering. Ikväll kommer hon inte att ha Ohly men ska int eräkna med att det blir lättare för det. När Reinfeldt kommer i sitt esse tappar till och med Göran Persson koncepterna.

Ska bli spännande att följa debatten i kväll.


(SvD)

5 kommentarer:

Nedslag sa...

Hej

-jag kollade i söndags och jag tyckte det var ett sömnpiller faktiskt. Den var inte lyckad får ** av *****

Bäst dynamik tyckte jag Maria Wetterstrand och Statsministern hade. Då hände något i alla fall. Det blev inte obehagligt att lyssna på. Det blev intressant.

Det är något med Monas "frasering" som gör att jag inte tar till mig budskapen. Och Statsministern tycker jag kunde vinna på att visa lite känslor ibland. Man ser att han inte är helt lugn på kroppsspråket.

Mona och Maud är som hund och katt men även där bjöd Wetterstrand på bett i näbben. Och när det kommer till argumentation är det svårt att slå ohly.

Björklund.. nja! Kör lite härskarteknik och kan vara lite för arrogant.. men det är ju debattens signum..

Göran Hägglund han är alltid jämn och har ett bra uttryckssätt. tydlig.

Hoppas du får roligt ikväll
T-A

Lars-Erick Forsgren sa...

nja, sömnpiller vet jag inte. Men ganska förutsägbar. Slutade oavgjort. Du har rätt i att Reinfeldts kroppsspråk visade att ngt kändes fel för honom. Maria W håller jag inte med alltid men måste erkänna att hon gör i alla fall försök till en debatt som inte bara är propaganda. Och jag tyckte det fanns antydningar att några i alliansen försökte lyssna. Inte bara för att ge dräpande repliker.

Jag är inte så säker på att kvällens debatt blir mera spännande.

Anonym sa...

Är det en toppslätskivling du har på bilden till höger?

Mary X Jensen sa...

Fotografen svarade: Fråga inte mig jag är IT-konsult. Alltså vi vet inte vad det är för svamp. Kanske någon annan vet här?

Anonym sa...

De nya bilden är snyggare. Höstträd i sol är ett tacksamt motiv.