måndag 13 oktober 2008

Sex bara i TV - befria Linda Rosing...

Jag har tidigare ojat mig över många vardagssåpor på TV men jag tycker nu att man tar ett steg för långt genom att exponera Linda Rosing på det här sättet. Programmet heter "Den rätte för Linda". Dra mig på en kärra.

Som nu senast där hon ska finna den ultimate mannen och får skriva på kontrakt som säger att hon bara får ha sex i TV. Det är för fan inte klokt. Finns det ingen ansvarig som har en hiss som stannar på rätt våning i de här sammanhangen? Detta är att utnyttja en person å det grövsta tycker jag. Begriper hon inte själv å borde någon annan kunna agera skyddsnät.

Kan ingen ge henne ett vanligt jobb


(Aftonbladet)

11 kommentarer:

Anonym sa...

Skulle du anställa henne? Eller vilja ha henne som arbetskamrat? ;)

Mary X Jensen sa...

Jag tycker så synd om henne. Hon hanteras som om hon vore en tom docka bara. Det är grymt. Det gör mig upprörd.

Anonym sa...

håller med dig, det är mest synd om henne.

Anonym sa...

Reinfeldt groda: http://www.youtube.com/watch?v=PdvHz4camx8

Lars-Erick Forsgren sa...

Människor som förbrukningsartiklar.
Ännu ett av många tecken på att vi inte ses som individer.
Vi ska manipuleras av olika krafter och kontrolleras.
Av kommersiella krafter, utan samvete. Eller av olika statliga överhetsorgan, som inte heller ser oss som individer, bara som en massa som ska kontrolleras.

Demokrati - vart tog du vägen?

http://lars-ericksblogg.blogspot.com/2008/10/vad-har-gutenberg-med-fra-och-demokrati.html

Anonym sa...

Västeråsare:
Det är inte synd om henne! Hom gör helt enkelt vad som helst för att hamna i rampljuset och bli kändis. Har man barn bör man vara ett bättre föredöme. En sak att vara prostituerad och sköta det snyggt, men att gå ut i media på detta vis är långt värre för de närstående.

Detta är ju definitionen för "Mediaho_a".

Jag tänker bojkotta kanal 5 fullständigt när de sänder sådan skit. Kanske att COMHEM kan erbjuda lägre pris utan denna kanal in i mitt hus??

Lars-Erick Forsgren sa...

Att Linda R i någon mån vet vad hon gör, spelar på sex, det gör ju inte saken bättre. Hon vill tjäna pengar på detta osmakliga sätt. Men tyvärr, hon är i "gott", dvs dåligt sällskap med stora delar av den s.k. artistvärlden idag.

Det räcker inte att sjunga, spela eller agera på ett bra sätt. Teve skapar "mediaho..r".
Då och då blundar jag och försöker kolla vad som är kvar, utan bilden. Ofta(st) är det faktiskt en enorm tomhet.

Dennis Nilsson sa...

Gör som jag, sluta att titta på eter-TV. Jag äger inte ens en TV-apparat.

Välj själv vad du vill titta på, och när du vill. Ex-vis på mvgroup.org finner man världens bästa doukementärer.

Anonym sa...

Vad är det för snack Mary, är du inte riktigt liberal?
Skall man bedriva affärsmässig reklam-TV måste man nyttja alla naturresurser.

/karl

Mary X Jensen sa...

Jag tycker synd om vissa människor helt enkelt.

Anonym sa...

Nu får du ju skärpa dig. Det liberala ekonomiska systemet har ju i alla tider i hela världen utnyttjat människor om det har kunnat generera inkomster utan att kosta på sig att "tycka synd om vissa människor". I det stora hela tror jag att Linda R kommer undan ganska lindrigt.

/karl