tisdag 18 november 2008

Fyra av nitton och etta av alla...

Han är duktig Anders Borg. NU har Financial Times givit honom en utmärkelse också, han rankas som nummer fyra av nitton finansministrar. Den nyheten finns att läsa i många tidningar idag.

Häromveckan blev han dessutom utsedd av tidningen Fokus till att vara den med mest makt i Sverige. Min moderatkollega Gripestam jublar över Anders Borg och menar att han är den mest kompetente finansministern vi haft.

Jag tycker också att han är bra. Anders Borg. Däremot fattar jag inte varför flera tidningar påpekar att han har örhänge. Det är nästan i stil med när man skrev om den finska försvarsministerns röda naglar för några år sedan. Antingen är det någon jämlikhetsgrej det där eller så kan man inte hitta på något annat att skriva. Anders Borg är färmst en duktig nationalekonom, eller hur?

Jag gillar karlar med huvudet på skaft.

Grattis Anders Borg! Du har också alltid rätt kaxiga slipsar. (så fick jag också till det då, hm... mullig kvinnogris)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

Inga kommentarer: