måndag 16 februari 2009

I morgon kan Niklas vinna Guldmusen...

Guldmusen är Sveriges tyngsta IT-pris, i alla fall om arrangörerna får säga det.

En av de nominerade i år är Niklas Lundblad. Han skriver mycket om internet när det är som bäst och jag länkar och läser gärna om det han skriver. Man får tänka till lite helt enkelt och dra runt sina tankar ett par varv och det är inte givet att det fastnar där de var först.

För inte så länge sedan gästbloggade han här på MMK.

Om en bättre och mer levande IT-politik i EU. Läs och begrunda.

Nicklas Lundblad är fil.dr i informatik och skriver mellan varven på bloggen Kommenterat samt är ledamot i regeringens IT-råd, och så på bloggen Skiften förstås. Han var en av dem som startade Magasinet Neo också, det ska inte glömmas. Aktiv kille det där.

Läs mer om Niklas här. En av anonymitetens förspråkare.

Jag ska inte gå på tillställningen i morgon, men jag ska hålla en tumme för Niklas. Gör det du också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för supporten! Verkligen!

Mary X Jensen sa...

Jag stöttar alltid helhjärtat dem jag gillar...