torsdag 26 mars 2009

Min favoritjurist vill bli sommarpratare...

Det tycker jag att SR ska ta fasta på.

Det pratas för lite juridik i radion säger juridikdoktorn Mårten Schultz. Han har rätt och jag har särskilt uppskattat att han tagit mig i örat ibland när jag dragit iväg på tidningsrubriker, blivit känslosam utan belägg. Man kan inte döma någon innan vederbörande är dömd har jag lärt mig. I synnerhet inte på grundval av det som står att läsa i tidningarna.

Så här säger Mårten:

Joina min FB-grupp

"så att jag får chansen att sprida ut mina tankar om varför juridifiering är bra, varför domstolarna är liberalens sista hopp och varför riksdagsledamöter skall ge fan i att kritisera pågående förundersökningar. Och däremellan kommer jag att spela obskyr indie och kanske litet ful-electro. "

Gå med i Mårtens grupp - det har jag gjort ;-). Självklart har han en intressant och lärorik blogg också.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

tack, snälla mary, för uppbackningen!

Mary X Jensen sa...

you are welcome

för vad det kan vara värt

skatan sa...

Tack för tipset. Nu har jag "joinat" och skall strax gå in och läsa Mårtens blogg också.

Jag är glad att det finns såna moderater som du. Väldigt glad.