söndag 31 maj 2009

Fjellner på besök i Österskär...

Europavalet pågår ständigt - i synnerhet för våra kandidater. Idag fick dock Christofer byta statsluft mot havsdito när han kom till mitt ställe på jorden. Österskär. Österåkersmoderaterna arrangerade fika med Christofer Fjellner.



Solen strålade, himlen var blå och stranden var inte fylld med badande men många var där. Försökte undvika badbilderna för än så länge är nog den bleka, iofs moderna looken, den som var mest framträdande. Där borta i vassen brukar jag hålla till. Ty de där Beach-07, Beach-08 osv funkar inte så bra på mig.




Här förbereder vi inför kaffegästerna som är på väg. Victor Wennerholm är Christofers ständige vapendragare och hänger med överallt, nu gäller det att få ut material till alla.



Så ja, nu är jag beredd säger Victor W. Allt är upplockat och klart, i bakgrunden ser ni huset där vi ska fika. En snart nyöppnad restaurang med utsikt över havet! På promenadavstånd från mitt hem dessutom. Det blir kanon det.




Christofer i samspråk med väljare... det finns mycket att berätta om EU.
Kanske måste fundera på att lämna stan sa Christofer som tyckte att Solbrännan var ett fantastiskt ställe. Östersjön när det är som bäst. Det finns anledning till att man väljer att bo så här. Roslagsbanan till stan tar sin runda timme, men det är det värt.

Christofer berättar: Jag sitter även i Utskottet för Miljö, Folkhälsa och Livsmedelssäkerhet. I detta utskott arbetar jag inte minst med frågor av särskilt intresse för Sverige - så som Östersjön, skogspolitik och jaktfrågor.

En framgångsrik Svensk miljöpolitik är europeisk. Vi vet alla varför; miljöpåverkan känner inga gränser. Och även om Sverige helt skulle sluta släppa ut koldioxid räcker det föga för att förhindra växthuseffekten. Sveriges förutsättninar att hindra allvarliga miljöproblem bygger på vår egen förmåga att övertyga Europa att följa Sveriges exempel och ta på sig en ledarroll i kampen mot viktiga miljöproblem. Utskottet för miljö och folkhälsa

OK - sen tog batteriet i min kamera slut... typiskt. Vi var dock rejält många som drack kaffe och åt nybakade bullar till. Österskärborna gillade Christofer och det är bra.

Kolla in Christofers hemsida. Ni kan också hjälpa honom att formulera olika valfrågor där. Det bör påpekas att piratpartister rekommenderar tveksamma moderater att rösta just på Fjellner när de inte vill ta steget fullt ut. De rekommenderar också Pia Kinhult. Så att ni vet. Hade jag fler kryss vore de givna för min del också. Men jag har redan kryssat Gunnar Hökmark.

Rösta i år. Det är viktigt att vi får vara med och påverka mycket i EU...


Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , ,

Inga kommentarer: