Konsulter debiterar per timme kan de inte komma till jobbet får de inget betalt. Uppdragsgivaren får inte kontrakterat jobb utfört. Stanna hemma idag säger SL och erbjuder möjligen reseersättning. Kan arbetsgivaren ställa krav för produktionsbortfall?
Idag stämmer verkligen talesättet om kollektivtrafiken in.
Från platser du inte är på, på tider du inte ska åka, till platser du inte ska till...
Det är inte utan att man funderar. Hur kan det här komma sig? Jag menar 20 minusgrader är förvisso kallt men det är inte någon konstig vintertemperatur egentligen, men mycket snö är förstås problematiskt, det går att förstå. Tågen fungerar inte, bussarna kommer inte och verkar stanna på allehanda ställen, tunnelbanan går bara delvis. Det är inte klokt det här.
Krisinformationen på internet från SL och SJ fungerar så där. Allt verkar vara kaos. Varför det?
SL ni kan åka runt med kaffevagnar till de som står och fryser på stationerna för att pigga upp resenärerna lite. Kanske också anställa lite mer folk som kan skotta undan lite snö.
(SvD) (DN) (Aftonbladet)
1 kommentar:
Att vinter, kyla och snö kan ställa till det är fullt klart. Visst borde Banverket och SJ klara det bättre och förstå att det är vinter varje år. Särskilt borde informationen kunna fungera bättre och vara lättare att hitta till, särskilt i mobilen!
Men även resenärarna borde förstå att det är vinter och att det kan bli problem. Men av någon anledning skall allt fungera som ingenting hänt.
Skulle själv åkt till Alingsås idag, men stannade på kontoret. Jag har förståelse för att det är en stor infrastruktur att hantera och mycket som måste stämma för att allt skall flyta på. Resurserna är inte obegränsade och när det blir problem ÖVERALLT samtidigt, ja då blir uppgiften VÄLDIGT stor och tidskrävande.
Skicka en kommentar