söndag 6 mars 2011

Jag tror att det blir Persson...

I mina vildaste gissningar bland alla som har figurerat som partiledare så finns det väl bara en som kan reda ordning i denna som det verkar utifrån sett kaotiska situation. Det brukar behövas en man för att städa upp. Jag gillar det inte, men se er om hur det brukar bli. In kommer mannen och röjer upp. När nu Baylan slutar så säger han om än indirekt att det blir en man som partiledare och då bör det vara en kvinna som partisekreterare. Monica Green kanske, så funderar i alla fall Mattias L?

Den nye partiledaren måste någonstans få vara med och välja vem han/hon ska samarbeta med. Eller är det Baylan som ska bli partiledare? Kära gistandes vad det verkar pågå inom det socialdemokratiska partiet just nu. Ingen litar på någon annan. Fritt fall. Om man ser på det utifrån alltså.

Det kan dock finnas de som har råkollen på allt som sker. Det brukar faktiskt vara så. Man ska inte glömma det. Göran Persson kanske. Man vet aldrig.

För oss som gillär det politiska skådespelet är det här ganska intressant för andra säkert bara träligt. För en del andra är det uppgivet som Johan W. Fast han har en egen laguppställning.

Nya ansikten behöver inte innebära yngre ansikten skriver Peter på Röda Berget. Det är också min uppfattning. Förnyelse behöver inte vara samma sak som föryngring. Det gäller överhuvudtaget. Men nya tankar eller personer som är öppna för dessa behövs. Överallt i politiken faktiskt inte bara i socialdemokraterna. Moderaterna har skaplig sammansättning på riksnivå. Det är en bra början där.

Hur som helst jag säger Persson - Göran Persson. Jag kan ha fel, men det kan vara lika rätt som något annat just nu. Eler hur? Eller in kommer Boström ;-). Spännande att följa detta är det trots allt.



Bloggtyckerier:  Kent Persson  Tokmoderaten på sitt sätt, Böhlmark, Krassman Röda Berget

AB AB-alla tycker, SvD  DN GP

Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: