torsdag 19 maj 2011

Jag begriper mig inte på kvinnorna...

Den ena efter den andra karln ertappas med byxorna nere. Det är katastrofer lite varstans bland de höga gubbarna. Boken om Kungen avslöjar ett vidlyftig leverne ihop med kompisar. Schwarzeneggers fru och älskarinna var gravida samtidigt. Så är det IMF-chefen. Vad tänker de på? Varför chansa på att ställa till det när man vet vad som gäller. Nej jag har inte gjort nåt säger de och skäms som hundar och försöker mörka och skylla ifrån sig. Något problem är det.

Bryr mig inte om att lägga några moraliska aspekter på detta, det gör alla andra. Här finns det minsann fördomar så att det står härliga till. Även mystiska lagar - som att det är tillåtet att sälja men inte köpa sex. Det gör att tjejerna/killarna kanske måste sälja sig under tvång från andra. Även om tanken är att det är dem man ska skydda så blir det precis tvärtom. Skumt det där. Så fort det har med sex att göra blir det liv i luckan. Vuxna som är överens bör få bete sig som de vill i det här fallet är min åsikt.

Men en annan fundering - hur tänker kvinnorna? Något måste de väl ändå veta av vad som pågår. I synnerhet de som upprepar situationen. Gillar det så är de en sak. Men annars. It takes two for tango.

För min del är det allt eller inget, så jag begriper inte det här... Integritet kanske det kallas.

SvD skriver om manifestation av makt. Så är det nog. Tröttsamt hur som helst.

Expressen

1 kommentar:

Lars-Erick Forsgren sa...

Nej, begriper inte heller. Om jag oxå struntar i de moraliska aspekterna, som det frossas i - åt olika håll. Samt att karln inte är dömd.
Så säger jag att det är märkligt (?) att vissa personer i hög ställning tror sig kunna göra vad som helst. Men OK, om de är överens med sin (även tillfälliga) partner, så må så vara. Vissa kvinnor attraheras ju av män med makt o pengar. Räcker då inte det?
Hur i allsin dar kan normalt funtade män(niskor) (även de med makt) inte nöja sig med den speciellt attraktiva situation de befinner sig i, utan dessutom begå våldtäkt? Nej, jag dömer inte i förväg, det är ett allmänt resonemang. Hur kan någon finna något nöje i att TVINGA en annan människa till sex???
Jaja, jag vet att det kan finnas situationer där ena parten vacklar, vill inte, vill, etc. Men de bortser jag från. Men rent och skärt tvång, det begriper jag inte att någon kan finna nöje i.