torsdag 23 februari 2012

Grattis till alla i Kungafamiljen...

Idag - uppdatering.

Så fick vi veta vad den nya lilla prinsessan ska heta



Estelle Silvia Ewa Mary



Det är jättefina namn och att mitt eget fick komma med känns lite speciellt även om jag naturligtvis inser att jag personligen inte har med det hela att göra. Men vem vet - de kanske gillar min blogg? 


Skämt åsido så vet vi att det finns många kungliga med namnet Mary. Fast å andra sidan så kommer jag nu att känna lite extra så här på avstånd för det lilla flickebarnet. Önskar alla allt gott...


Jag brukar inte svassa så mycket men småprinsessor går rakt in i hjärtat...

Igår:

Idag riktar jag mina tankar mest till Drottning Silvia som blivit mormor. Inte för att vare sig föräldrarnas roll eller  andras är mindre viktiga förstås. Men just känslan av att bli mormor. Det är stort det. Man liksom får ungarna tillbaka. Man ser likheter och man ser skillnader redan i de små babyansiktena och den värme och kärlek man fylls med är svår att beskriva, men underbar är den. Så det är bara att sätta igång och skämma bort dem. Så gott man nu får det för föräldrarna. Här uttalas det ofta restriktioner från föräldrarnas sida. Det är läggtider och det är hur länge man sak vara ute på dagen och hur länge man får hänga vid datorn med mera. Då brukar barnbarnen och jag blinka till varandra - ska ni inte gå snart...

-- Mormor jag tar din kudde för den är skönare. -- Om jag skottar mig fram till fågelbordet kan vi säga att jag varit ute då. -- Det är så skönt att vara här hos dig mormor för man är både tillsammans och får vara ifred. 

Det fantastiska med livet är att man kan se både bakåt och framåt. De två keramikkronorna representerandes prins- och prinsessa har min dotter gjort (hon heter också Mary i andranamn förresten, liksom hennes dotter gör) och vasen fick hon när hon föddes för många år sedan. Visst kan det vara lite pretentiöst att fundera kring sina egna barn när man av ren artighet bara skulle gratulera Kronprinsessan Viktoria och hennes prins Daniel till familjeutökningen. Så grattis verkligen...







Läs även andra bloggares åsikter om , , , ,

Inga kommentarer: