onsdag 7 mars 2012

En nolla mer eller mindre i den här församlingen...

Felräkningar är aldrig skojiga. Särskilt bör väl socialdemokraterna känna så nu när de kaxigt skulle påvisa siffror om utanförskapet. Det blev bestämt lite galet om man ser det ur deras synvinkel. Attacken sprack som en smällande ballong.

För regeringens vidkommande blev det bra att att det en gång för alla påvisades att det har fungerat med åtgärderna mot utanförskapet. Det är bra, men det finns förbättringspotential på individnivå och då tänker jag på dem ramlar mellan stolarna via Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen.

Mattias L förtydligar siffrorna i sin blogg. Han håller kollen på dem här.

Beträffande rubriken ovan så var det så att när jag skulle hålla mitt första anförande någonsin i KF på 70-talet så sa jag fel och någon rask partikompis sa de till en (S)-bänkkamrat och det blev förstås påpekat. Jag höll på att dö av skam förstås men fann mig och sa just "en nolla mer eller mindre i den här församlingen spelar väl ingen roll" - efter det kan det aldrig bli värre...



Maria Hagbom


DNDN2 SvD SR SvT AB1 AB2 Expressen




Inga kommentarer: