måndag 1 oktober 2007

Alex - tack och hej leverpastej...

Alex Schulman stänger sin blogg allt enligt uppgifter i Aftonbladet. Jag förstår honom, det blev som en snöboll i rullning. Bara större och större och den rullade allt snabbare. Till slut hamnade den på barmark och då blev snöbollen fylld med stenar och allmänt tufsig. Det började göra ont.

Jag tycker att det är snyggt gjort att du backar nu Alex Schulman. Du verkar vara en begåvad kille och kommer snabbt att hitta någon annan tråd att dra i och lyckas med det. Du kanske skulle ta och ge ut en bok om din blogg. Kommentarerna är extra intressanta tycker jag. För de säger något om hur vi använder den nya tekniken. Det blir mer skrammel än innehåll många gånger, meningen med det hela verkar försvinna, men den finns under ytan om man kollar noga. Jag tycker att du skall ta ditt material och undersöka det ordentligt. Det borde ha ett stort forskningsintresse. Jag skulla själv gärna bita i det.

Tidigare skrev jag att Alex, brorsans och fruns bloggar kunde vara en dagslända, upp som en sol och ned som en pannkaka. Jag hade rätt i det, eller hur?

Min egen blogg är otroligt trist och intetsägande i jämförelse och vem vet den kanske också läggs ner inom kort, men inte med samma buller och bång då förstås.

Lycka till Alex Schulman, jag tror på dig. Det är liksom alltid bara att bryta ihop och gå vidare.

(SvD)

Andra bloggar om: , , , , , , , ,

Inga kommentarer: