måndag 4 februari 2008

Skänka kläder - jag är pragmatiker...

Då och då kommer det i brevlådan små lappar om att det är klädinsamling på gång. Ofta talas det om välgörenhet. Jag bryr mig inte så mycket om egentligen vart grejorna tar vägen. Om någon vill hjälpa mig att samla ihop gamla paltor som skulle ta upp stora delar av min soptunna om jag började kasta dem så är det OK för mig. Jag betraktar det hela som gratis bortforsling och kommer det till någon glädje för någon annan så är väl det bra.

Man kan förstås lägga aspekter på att man genom att skänka kläder till u-länder förstör deras egen inre marknad. Men det blir en annan infallsvinkel.

När det däremot kommer till att skicka in pengar till okända 90-konton tycker jag att det är en helt annan sak - om detta har här skrivits tidigare.


(SvD)

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , ,

Inga kommentarer: