tisdag 24 februari 2009

Kära politiker läs i DN hur mycket de tjänar...

Musikindustrin har redan anpassat sig och tjänar mer pengar än någonsin. Detta i sin tur innebär, utgår jag ifrån, att även artisterna får sin del av kakan om de inte varit dåliga på att skriva avtal om rättigheterna.

Med andra ord - jag har sagt det förr Ipredlagen är omodern. Rösta inte igenom den imorgon. Tag ett nytt tag och fundera på den värld vi lever i. Jesper har gjort det. Jag gjorde det själv igår. Oscar Swartz har gjort det idag. Brockman påminner om hur upphovsrättsindustrin har hållit på i alla tider. Det är en bra påminnelse och ger lite perspektiv.

(DN)

Emma är förbannad. Hon brukar göda musikindsustrin i vanliga fall, men inte till vilket pris som helst. Daniel menar att det är dags att lägga ner rättegången mot TPB också, musikindustrin lider uppenbarligen inte så mycket som det görs gällande. Dessutom blandas det och ges och fildelas från alla kanter uppenbarligen. Är det riktigt trovärdigt? Inte spontant. HAX undrar vad som har hänt med borgerligheten. Scaber har plockat fram några träffande illustrationer. Begreppet tillgängliggöra funderar Farmor Gun kring.

Uppdatering: Karl Sigfrid skriver om Cubit och så pang blev Pirate Bay rent av överflödigt. Där ser man. Om Jag och Farmor Gun och Christian och Emma med flera får representera de äldre i den här motståndsrörelsen så får Calandrella med sina 13 år (jag skrev 11 först, förlåt) (jag tror dig nu, men du är bara för bra) verkligen representera den nya generationen. Så duktig. Inte bara unga män alltså.

Läs även andra bloggares åsikter om Politik, övervakning, musik, fildelning, ekonomi, internet, the pirate bay, pirate bay, lars nylin, IFPI.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Trevligt att du tror på mig - men jag har aldrig hävdat att jag är 11 år, för jag är 13 år :-).

Mary X Jensen sa...

Sorry, vad puckad jag är, som skrev fel... På gränsen tilloförskämt.

Vet du jag tyckte att du helt enkelt skrev för bra och för moget för att bara vara 13 år, det gjorde mig lit emisstänksam. Jag har förstått att jag hade helt fel och ber om ursäkt för det. Ska rätta i texten.

Ödmjukast ;-) och imponerad.