onsdag 23 januari 2013

Gynning åker på skattesmäll via bloggen...

Skattemyndigheterna har läst bloggen och kommit fram till att det som skrivs där inte stämmer överens med deklarationerna. Så kan det gå. Det gäller att inte vara för smart och listig och underskatta omgivningen.

Att skattemyndigheter och andra kollar via uppgifter man öppet lägger ut på internet går an kan jag tycka. Det gäller att tänka på att alla ser det man skriver och att veta att man ska kunna stå upp för det vid senare tillfälle. Att sitta bakom en skärm vid tangentbordet kanske kan lätt ge en känsla av att man själv har kontrollen över allt. Man har det på så sätt att man väljer det man skriver och lägger ut naturligtvis. Men man kan aldrig riktigr veta vem som läser. Det kan få konsekvenser som man inte tänkt sig från början.



Till skattemyndigheterna kan jag tala om att jag aldrig tjänat ett enda öre på den här bloggen, bara haft utgifter. Har jag rest till event har jag betalat det ut egen privat plånbok utan att göra några avdrag.

Expressen




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: