Maximal otur för Telia och inte minst för den som har en massa helt försvunna mail. Å andra sidan kan man utgå från principen att den som hade något viktigt att säga kommer att höra av sig igen. Särskilt när även avsändarna förmodligen vet att det har varit kalabalik på Telia.
Man menar säkert väl på Telia men den här good-willgrejen på 200 kronor är fullständigt fånig. Lägg de pengarna på att skaffa ett bättre backupsystem i stället, inte ett sådant som är beroende av den information som finns på den server som gått sönder. För det var så ni sa eller hur? Har man en riktigt fungerande backup så kan man gå ut på stan och köpa en ny server och få det hela att fungera igen. Det är som att komma till bilverkstaden med sin trasiga bil och de säger, tyvärr vi kan inte laga den för den måste vara hel.
Bygg sedan upp en kundservice värd namnet som vet om när det är fel hos Telia och inte uppmuntrar kunden att dra ur brandväggen som kanske är den enda lilla säkerhet man har kvar. Framförallt använd hemsidan. Kunder har stort tålamod bara de får information.
(SvD)
Läs även andra bloggares åsikter om politik, kontrollsamhälle, IT, internet, felanmälan, Telia, kundsupport, e-post, kundbemötande, kommunikation, PTS
2 kommentarer:
Telia verkar redan ha en fungerande backup - hos NSA.
Snart även hos FRA?
Läs det senaste hos Pär Ström
Hemska tanke...
Skicka en kommentar